تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه
بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………2
اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………..7
فرضیه و سسؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………….7
فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………….7
سؤالات فرعی………………………………………………………………………………………………………..8
تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………….8
فصل دوم: پیشینه تحقیق
الف : مرور مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………………………………….11
طبقه بندی هافستد………….. …………………………………………………………………………………………11
تعاریف رهبری………………………………………………………………………………………………………….15
نظریه های رهبری……………………………………………………………………………………………………….16
رهبری اخلاقی …………………………………………………………………………………………………………19
چگونگی شکل گیری مفهوم معنویت……………………………………………………………………………..21
رهبری معنوی……………………………………………………………………………………………………………23
رهبری قانونی: الگویی از رهبری معنوی………………………………………………………………………….27
رهبری معنوی در سازمانهای آموزشی……………………………………………………………………………29
رهبری معنوی شخصی(الگویی برای سازمانهای آموزشی)………………………………………………..30
مرور تحقیقات انجام شده…………………………………………………………………………………………….32
استنتاج از پیشینه و الگوی نظری پژوهش…………………………………………………………………………39
فصل سوم: روش اجرا
روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………….42
جامعه مورد مطالعه……………………………………………………………………………………………….. .42
حجم نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………. 42
ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………….. 44
روش بررسی پایایی و روایی ابزار تحقیق…………………………………………………………………… …46
شیوه جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………..49
روش تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………..50
فصل چهارم: تحلیل داده های تحقیق و ارائه یافته ها
فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………………….58
سؤال فرعی اول……………………………………………………………………………………………….63
سؤال فرعی دوم………………………………………………………………………………………….. ….65
سؤال فرعی سوم……………………………………………………………………………………… ……..66
سؤال فرعی چهارم………………………………………………………………………………….. ………69
سؤال فرعی پنجم…………………………………………………………………………………. …………72
سؤال فرعی ششم…………………………………………………………………………………. …………75
فصل پنجم: نتیجه گیری و بحث
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………81
نتیجه گیری و بحث…………………………………………………………………………………… ………….82
فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………… ………83
سؤال فرعی اول……………………………………………………………………………………. ……..85
سؤال فرعی دوم……………………………………………………………………………………… ……..86
سؤال فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..88
سؤال فرعی چهارم………………………………………………………………………………… ……….90
سؤال فرعی پنجم……………………………………………………………………………………… ……92
سؤال فرعی ششم………………………………………………………………………………… …………95
محدودیتها…………………………………………………………………………………………………..96
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………..97
فهرست منابع………………………………………………………………………………. …………………99
پیوستها:
الف : پرسشنامه فاصله قدرت
ب : پرسشنامه سنجش سبک رهبری معنوی
چکیده انگلیسی
صفحه عنوان انگلیسی
فهرست جداول و نمودارها
نمودار(2-1) : مدل علی تئوری رهبری معنوی………………………………………………………………………………26
نمودار(2-2) : مدل رهبری معنوی شخصی…………………………………………………………………………………..32
جدول (2-3) :ویژگیهای جوامع با فاصله قدرت کم-زیاد……………………………………………………………..38
جدول (3-1) :توصیف نمونه مورد پژوهش از حیث نوع دانشکده، نوع استخدام، و جنسیت………………..43
جدول (3-2) :عبارات مربوط به فاصله قدرت در پرسشنامه……………………………………………………………45
جدول (3-3) : عبارات مربوط به رهبری معنوی در پرسشنامه…………………………………………………………46
جدول (3-4): تحلیل اکتشافی پرسشنامه فاصله قدرت …………………………………………………………………..47
جدول(3-5) : سوالات پژوهش و آزمون آماری استفاه شده…………………………………………………………..51
جدول (4-1): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس نوع استخدام کارکنان………………………54
جدول(4-2): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس گروههای آموزشی……………………………55
جدول(4-3): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس گروه آموزشی……………………………….56
جدول(4-4): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس نوع استخدام کارکنان………………………57
جدول (4-5) شاخص های توصیفی رهبری معنوی و فاصله قدرت………………………………………….. ……..58
جدول (4-5-1): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافته ها…………………………………………………………..59
جدول(4-5-2): بررسی قابلیت پیش بینی سبک رهبری معنوی مدیران با نمره فاصله قدرت………………..59
جدول (4-5-3):ضرایب…………………………………………………………………………………………………………. 60
جدول (4-5-4): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافته ها…………………………………………………………..61.
جدول(4-5-5):بررسی قابلیت پیش بینی سبک رهبری معنوی بر اساس خردهآزمونهای فاصله قدرت……..61
جدول (4-5-6):ضرایب………………………………………………………………………………………………………….. 62
جدول (4-6) : آمار توصیفی میزان فاصله قدرت ………………………………………………………………………………64
جدول (4-6-1) : وضعیت فاصله قدرت در دانشگاه فردوسی مشهد:آزمون t با ارزش ثابت…………………………………………………………………………………………………………………………… ………64
جدول (4-7) : آمار توصیفی میزان رهبری معنوی…………………………………………………………………………65
جدول (4-7-1):وضعیت رهبری معنوی در دانشگاه فردوسی مشهد: آزمون t با ارزش ثابت………………………………………………………………………………………………………………………….. ……….66
جدول (4-8) : تحلیل مانووای رهبری معنوی بر اساس نوع استخدام کارکنان……………………………… ……67
جدول (4-8-1) : آزمون اثرات بین آزمودنیها……………………………………………………………………………68
جدول (4-9) : تحلیل مانووای نمره فاصله قدرت بر اساس نوع استخدام کارکنان……………………… ……..69
جدول (4-9-1) : آزمون اثرات بین آزمودنیها……………………………………………………………………………71
جدول(4-10) : تحلیل مانووای رهبری معنوی بر اساس دانشکده های علوم انسانی و غیر علوم انسانی…………………………………………………………. ……………………………………………………………………..72
جدول(4-10-1) : آزمون اثرات بین آزمودنیها…………………………………………………………………………..74
جدول (4-11) : آزمون مانووای فاصله قدرت بر اساس دانشکده های علوم انسانی و غیر علوم انسانی …………………………………………… ………………………………………………………………………….. ……………….75
جدول (4-11-1) : آزمون اثرات بین آزمودنی ها…………………………………………………………………………. 77
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. روش تحقیق از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه فردوسی در سال تحصیلی 1390-1389 بود. تعداد این افراد با توجه به آمار استعلام شده از سازمان مرکزی دانشگاه 638 نفر بودند که با توجه به جدول مورگان تعداد 268 نفر از آنها به روش طبقهای و انتخاب تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل دو پرسشنامه فاصله قدرت (محقق ساخته) و رهبری معنوی (ضیائی و همکاران، 1387) بود. با انجام یک مطالعه مقدماتی ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فاصله قدرت و رهبری معنوی به ترتیب 86/0 و 87/0 به دست آمد. داده ها با بهره گرفتن از شاخص های آمار توصیفی و آزمونهای رگرسیون ساده، آزمون t تک نمونه ای و آزمون مانووا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مهمترین نتایج تحقیق به این شرح میباشند: 1) مدیران دانشگاه فردوسی از نمره فاصله قدرت کمی برخوردار بودند؛ 2) مدیران در شاخص های رهبری معنوی نمره بالاتر از متوسط ممکن را کسب نمودند؛ 3) انطباق رفتار مدیران دانشگاه با شاخص های رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت قابل پیش بینی است؛ 4) بررسی تفاوت میزان رهبری معنوی و میزان فاصله قدرت مدیران بر حسب نوع استخدام کارکنان(رسمی و غیر رسمی) و گروههای آموزشی علوم انسانی و غیر علوم انسانی بیانگر تفاوت متغیر نوعدوستی بین کارکنان رسمی و غیر رسمی میباشد؛ 5) همچنین مدیران گروههای آموزشی غیر علوم انسانی در مولفههای تصمیمگیری، سلسله مراتب و مدیریت میانگین بالاتری را نسبت به گروه آموزشی علوم انسانی کسب کردند که بیانگر بالا بودن میزان فاصله قدرت مدیران نسبت به متوسط ممکن، بین کارکنان غیر علوم انسانی میباشد.
تعداد صفحه : 126
قیمت : 14700 تومان
بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت : serderehi@gmail.com
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
*
14,700 تومانافزودن به سبد خرید