مدل سازی سیستم های هزینه یابی هدف بر اساس مناطق فازی

 دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مدیریت

 

واحد کاشان

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد  در رشته حسابداری

 

عنوان

مدل سازی سیستم های هزینه یابی هدف بر اساس مفاهیم مناطق فازی درکارخانه کانی کاو

 

بهمن 91

 

   

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فصل اول :کلیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..2

1-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………2

1-2بیان موضوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………3

1-3مساله اساسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..5

1-4اهمیت انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..6

1-5اهداف اصلی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….7

1-6سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………7

1-7فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 8

1-8روش کلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..8

1-9قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………..9

1-10تعریف واژه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….9

فصل دوم : ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….11

2-1مبانی و مفاهیم نظری……………………………………………………………………………………………………………….11

2-1-1مفهوم هزینه یابی بر مبنای هدف……………………………………………………………………………………………11

2-1-2اصول کلیدی در هزینه یابی بر مبنای هدف…………………………………………………………………………….11

2-1-3تفکر فازی…………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-4منطق فازی ……………………………………………………………………………………………………………………….12

2-2مجموعه های فازی و مجموعه های قطعی (Crisp) …………………………………………………………………12

2-2-1نظریه مجموعه‌های فازی و اعداد فازی   …………………………………………………………………………….13

2-2-2متغیرهای زبانی ………………………………………………………………………………………………………………..13

2-2-3منطق فازی چگونه به‌کار گرفته می‌شود؟………………………………………………………………………………14

2-2-4سیستم های فازی چگونه سیستم هایی هستند؟……………………………………………………………………..16

2-2-5فازی‌سازی و غیرفازی‌سازی  ……………………………………………………………………………………………..17

2-2-5-1فازی‌ساز………………………………………………………………………………………………………………………17

2-2-5-2غیرفازی‌ساز ………………………………………………………………………………………………………………..18

2-2-5-3غیرفازی‌ساز میانگین مراکز……………………………………………………………………………………………..18

2-2-5-4فرمول‌ کلاس‌های مختلف سیستم‌های فازی ……………………………………………………………………..19

2-2-5-5سیستم‌های فازی با غیرفازی‌ساز میانگین مراکز………………………………………………………………….19

2-3تحقیقات کاربردی ………………………………………………………………………………………………………………. 19

فصل سوم – روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………45

3-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….45

3-2روش کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….45

3-3جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………..46

3-3-1نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………….47

3-4روش نمونه گیری و دلیل انتخاب آن ……………………………………………………………………………………..47

3-4-1روش های گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………..47

3-5ابزار تحلیل و کاربرد آن ………………………………………………………………………………………………………..48

3-6پایایی و اعتبار ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………………………..49

3-7نرم افزارها و روش های تجزیه و تحلیل …………………………………………………………………………………49

3-8مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..50

فصل چهارم یافته های تحقیق……………………………………………………………………………………………………….52

4-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….52

4-2معرفی قلمرو و تحقیق……………………………………………………………………………………………………………53

4-2-1شرح فرآیند تولید محصول به همرا فلوچارت تولید ……………………………………………………………….53

 

4-2-2نحوه کار دستگاه و فرایند تولید…………………………………………………………………………………………..54

4-2-3گردش اطلاعات حسابداری در وضعیت موجود……………………………………………………………………55

4-2-4محاسبه قیمت تمام شده مجموع مواد خام …………………………………………………………………………..57

4-2-5فازی کردن هزینه مواد اولیه………………………………………………………………………………………………..60

4-2-6هزینه کل محصول…………………………………………………………………………………………………………….64

4-2-7تحلیل یافته ها ………………………………………………………………………………………………………………….74

4-3جمع بندی …………………………………………………………………………………………………………………………..77

 

فصل پنجم ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 78

5-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………78

5-2خلاصه بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………….79

5-3محدودیت های تحقیق…………… ……………………………………………………………………………………………..84

5-4پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………………….85

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………87

پیوست……………………………………………………………………………………………………………………………..92

فهرست جداول                                                                                   

جدول (4-1) متغیرهای زبانی مواد خام…………………………………………………………………………………………..60

جدول  (4-2) قواعد استنتاجی برای هزینه های مواد خام……………………………………………………………….. 62

جدول (4-3) قواعد استنتاجی برای هزینه کل محصول …………………………………………………………………… 64

جدول (4-4) قطعی سازی هزینه های تولید انواع داسکالکتو.ر…………………………………………………………..74

جدول( 4-5 ) تجزیه و تحلیل حجم تولید ، بهای تمام شده و سود……………………………………………………76

 

 

چکیده

 

حسابداری در بسیاری از  جنبه‌های مهم دارای ابهام و عدم صراحت است فرآیند هزینه یابی هدف نیز  دربردارنده ی یک     مفهوم مبهم وگنگ است زیرا اکثر اطلاعات بکاررفته در آن هم غیردقیق  و هم مبهم هستند. هدف این مقاله ارائه ی یک متدولوژی بر اساس مفاهیم منطق فازی است تا ابهام  را در فرآیند هزینه یابی هدف نشان دهد .  در این مقاله برای روشن کردن این مفاهیم فازی از یک نمونه مشخص(تحلیل موردی) استفاده شده. نمونه مورد نظر تولید یک داسکالکتور(غبارگیرخشک)می باشد . روش های تجزیه و تحلیل در این تحقیق با توجه به رویکرد مدلسازی این پژوهش منطق فازی می باشد. بدین منظوردر ابتدا پایگاه قواعد مورد نیاز را با اتکا به نظرات خبرگان سازنده این دستگاه تشکیل می دهیم. در این تحقیق دو مرتبه ازمراحل فازی استفاده می کنیم ، دفعه اول در مورد هزینه مواد خام و مرحله بعدی در مورد هزینه کل محصول .  در این سیستم جهت ساختن سیستم‌ فازی از پایگاه قواعد و موتور استنتاج حاصلضرب و فازی‌ساز منفرد و غیرفازی‌ساز میانگین مراکز تشکیل می دهیم.  ضمن آنکه در موتوراستنتاج حاصلضرب از استلزام حاصلضرب ممدانی و استنتاج مبتنی بر قواعد جداگانه با ترکیب اجتماع و ضرب جبری  برای t – نرم ها و max برای s – نرم ها استفاده شده است همچنین نرم افزار مطلب (MATLAB) برای مدلسازی فرآیند هزینه یابی هدف فازی مورد استفاده قرار گرفته است.  نتایج این تحقیق نشان می دهد که :

1 : این تحقیق راه حل بهینه برای تصمیم گیرنده ارائه نمی کند .

2:  این مقاله فقط یک راه کارجایگزین برای متدولوژی های دستوری مبتنی بر منطق باینری ارائه می کند.

3 :در حالت بررسی شده در تحقیق می توان از منطق فازی به عنوان یک ابزار مفید برای پرداختن به ابهام در فرآیند پیچیده ی تصمیم گیری سازمان استفاده کرد

4 نتایج این تحقیق تصمیم گیرنده را قادر می سازد تا به بینش وسیعتری در زمینه ارتباط بین اجزای هزینه ها ومحصولات بر طبق فرایند هزینه یابی هدف دست یابد.

لغات کلیدی :  منطق فازی ، هزینه یابی بر مبنای هدف ، منطق باینری (دودویی)

 

 

فصل اول  کلیات تحقیق

1-1-مقدمه

بسیاری از متخصصان از حوزه های مختلف علوم گرد هم آمدند تا در تصمیم گیریهای مدیریتی مشارکت کرد ه و مسائل قراردادی مدیران را حل کنند . طبق نظر Underdown و Glautierدر سال 1994 حسابداری بوسیله ی متخصصینی از حوزه های دیگر علمی مثل تحلیل گران کامپیوتر، متخصصین عملیات تولید احاطه شده و باعث ورود دانش های مختلف و متخصصین مختلف به این علم گردیده است  . در مواجهه با شرایط سخت رقابتی بازارها رقبا متدولوژی هزینه یابی هدف بنیان نهاده شد تا به فرآیند تصمیم گیری در ساخت محصولات جدید کمک کند . این متدلوژی تصمیم گیری برای تولید یک محصول معین بااستفاده از قیمت فروش آن که بوسیله ی بازار تعیین شده را ارزیابی می کند. از جهت دیگر   ابهام و عدم صراحت در قضاوت‌های انسانی در بسیاری از رشته‌های علمی ‌وجود دارد.( یان ، سال 2005 ، صفحات 163 تا 165 ) در تجزیه‌وتحلیل روابط هزینه، حجم فعالیت و سود بیان می‌دارد که رویکرد‌های سنتی حسابداری به دلیل بی‌توجهی به عدم صراحت و دقت هر یک از متغیر‌های مورد استفاده، در ارائه اطلاعات دقیق ناتوان است. .( تانگ و بینون ، سال 2005 ، صفحات 203 تا 205 ) با اشاره به اهمیت  بودجه‌بندی سرمایه‌ای در تصمیم‌های مدیریت، تکنیک‌های حسابداری را به دلیل عدم توجه به ابهامات موجود، نادقیق می‌دانند.

 

ابهام و عدم صراحت اساسا متفاوت از تصادفی بودن است. تصادفی بودن مربوط به عدم اطمینان در مورد وقوع یا عدم وقوع یک رویداد است و در قالب احتمالات بیان می‌شود. در حالی که ابهام و عدم صراحت مربوط به عدم دقت و عدم وضوح در تعریف کلمات، رخداد وقایع و قضاوت‌ها است. غفلت از ابهام و عدم صراحت در مدل‌های تصمیم‌گیری می‌تواند قابلیت استفاده و فایده مدل‌های حسابداری را از طریق کاهش سودمندی در خاصیت تبیین‌کنندگی وقایع و قدرت پیش‌بینی آنها  محدود سازد .  در هر صورت فرآیند هزینه یابی هدف نیز یک موضوعیت مبهم دارد، بخاطر این حقیقت که بیشتر اطلاعات بکار رفته در این فرآیند، غیردقیق وگنگ است .به عقیده ی Reinsteinو Bayou در سال 1997 )  ) از آنجا که تعاریف و مقیاس های متغیرها در یک سیستم هزینه یابی هدف مشمول درجات مختلفی از عدم دقت و ابهام است تئوری مجموعه ی فازی می تواند به مدیران کمک کند تاطراحی محصول، تولید و هزینه ها و حتی اهدافشان را بهبود بخشند . پروفسور لطفی‌زاده در سال 1965 ، استاد ‌ایرانی الاصل دانشگاه کالیفرنیا  بود ،  که نظریه “مجموعه‌های فازی” یا در اصطلاح “چندمقداری” را به عنوان ابزاری برای مقابله با ابهام و عدم دقت در سیستم‌های بشری و فرایند‌های تصمیم‌گیری که آن را فازی بودن نامید، مطرح ساخت(کاسکو، بارت، سال 1380) به عقیده ی Sieyeletal در سال 1998 وقتی که پیچیدگی یک سیستم افزایش می یابد توانایی ما برای یک تصمیم گیری دقیق کاهش می یابد، بنابراین باید به طور منطقی بین دقیق بودن و مربوط بودن یک موازنه  وهماهنگی ایجاد کنیم . اخیراً منطق فازی به نتایج قابل ملاحظه ای در حوزه ی حسابداری و تجارت رسیده است که این موضوع به واسطه ی قابلیت آن در برخورد با عدم اطمینان و ابهاماتی  است که بوسیله ی منطق دو دویی مورد توجه قرار نگرفته است . طبق نظر Siegel 1995 ))منطق فازی از طریق تکنیک های مدلسازی و ارائه ی مدل های نمایشی روبه  پیشرفت به تکنولوژی سیستم های خبره کمک زیادی کرده است. تعداد بیشماری از محققین از مفاهیم منطق فازی در مطالعات تجاری استفاده کرد ه اند : اصغر حق شناس ، سعیده کتابی، و  محمدرضا دلوی (1386)،  عادل آذر و ، حجت فرجی (1387) ، احمد ظریف فرد، (1378)،   ، ، علی پهلوانی (1388) ، نمازی، محمد و حشمتی، رضا (1388)، محمد نمازی *، محسن کریمی(1390) ، Korvin ، Siegel . Omer (1995) – Korvin ، Siegel. Omer (1998))  Bojadziev and Bojadziev ، (1998)

بیشمار افرادی بودند که مفاهیم مجموعه های فازی را در زمینه های مختلف به کار می برند . از جمله درتخصیص هزینه ها، تصمیم گیری، بودجه بندی سرمایه ای، تحلیل ریسک، ارزیابی دارایی، تحلیل گری مالی فرآیند حسابرسی و دیگر موارد. موضوع مورد بحث این تحقیق نیز به موضوع فازی در قالب ساخت یک مدل برای هزینه یابی هدف اشاره دارد .

1-2-موضوع تحقیق

.

2005 ) Slaymulder, Cooper  ) تکنیک های هزینه یابی هدف را با دیگر تکنیک های هزینه ادغام و ارائه کردند . این مقاله مدلی ارائه شده است که در آن تکنیک های هزینه یابی هدف را با مفاهیم منطق فازی ادغام و ارائه شده است .

ما در این تحقیق از این مدل ترکیبی برای یک محصول مشخص غبارگیر خشک (داسکالکتور) که برای تصفیه هوای کارخانه های صنعتی است استفاده می کنیم ( تولید یک داسکالکتور )

بنابراین موضوع مورد بحث ما از یک جهت  دارای دو بعد معین (هزینه یابی بر مبنای هدف  – و منطق فازی  ) است .

جنبه دیگر این تحقیق حلقه اتصال این 2 بعد که همان مدلسازی است ، می باشد .

در بعد هزینه یابی بر مبنای هدف  چون بازار  امروز کسب‌و‌کار با رقابت در سطح جهان روبه‌رو است ، تفاوت کیفیت بین رقبا کاهش یافته و تمایز آنها تنها براساس کیفیت، کاری دشوار است. دمینگ معتقد بود: «افزایش کیفیت، باید منجر به کاهش هزینه‌ها شود» .«کم هزینه‌ترین تولیدکنندگان با کیفیت‌ترین محصولات، به بهترین شکل ممکن از پس رکود کنونی برخواهندآمد. آنها برخورداری از رشد و سودآوری خود را مجدداً آغاز می‌کنند..

اما هنگامی که در صدد طراحی مدلی برای طراحی محصول خود هستیم با موضوع دیگری برخورد می کنیم : ابهام .  حسابداران در برخورد با موضوع ابهام و عدم صراحت به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا ابهامی ‌وجود ندارد و یا‌اینکه یک امر تصادفی است (ظریف فرد ، احمد سال 1377 ، صفحات 70 تا 100). حسابداری نیز در بسیاری از  جنبه‌های مهم دارای ابهام و عدم صراحت است . مشکل ابهام و عدم صراحت در حسابداری و حسابرسی مربوط به قواعد و نظام حسابداری است . به عنوان مثال، بایو و همکاران (2007) به دنبال ورشکستگی شرکت‌های بزرگ آمریکایی و  اتهام  وارد بر حرفه حسابداری  مبنی بر عدم ارائه گزارش‌های مالی صحیح و دقیق‌، بر ‌این عقیده‌اند که استاندارد‌های حسابداری مالی در بیان  دقیق  ویژگی‌های کیفی اطلاعات حسابداری و ‌ایجاد تعادل بین آنها ناتوان است . بنابراین نادیده گرفتن ابهام و گنگ بودن در هزینه یابی هدف نیز نوعی ساده انگاری است . بنابراین ما باید مدل هزینه مان را طوری طراحی نماییم که هر دو مورد را در خود داشته باشد .. البته برای طراحی بهتر طی دو مرحله منطق فازی را در فرایند هزینه یابی بکار می بریم . بدین صورت که  در فرایند هزینه یابی ابتدا برای مواد خام و سپس برای هزینه کل محصول منطق فازی و مراحل فازی اعمال می گردد. و در نهایت با اعمال مراحل فازی به مدل مربوطه می رسیم کشور ما نیز از نظر تولید و وضعیت تولید کنندگان در شرایط مناسبی قرار ندارد . حجم سرمایه در گردش بالا و دیر بازده بودن و مخارج بالای تولید و همچنین اطلاعات ناقص و گاها اشتباه به خصوص در مورد کالاهای صنعتی  تولید کنندگان این سری کالاها را در شرایط همراه با سردرگمی قرار داده .

. بدین ترتیب در شرایطی که دچار شک و سردرگمی برای طراحی این محصول طی شرایطی خاص هستیم می توانیم از این مدل در فرآیند تصمیم گیری خود  بهره جوییم .

 

1-3-مسأله اساسی تحقیق

بسیاری از اطلاعات مورد استفاده در شاخه های مختلف علم و صنعت گنگ و مبهم می باشد . روش هزینه یابی هدف نیز برای کمک به فرایند تصمیم گیری دخیل در ساخت یک محصول جدید توسعه داده شد. این ارزیابی عبارتست از : قیمت گذاری به روش استفاده شده توسط شرکت و به عنوان یک ابزار مدیریت هزینه برای کاهش هزینه های کلی یک محصول در کل طول چرخه زندگی با کمک تولید، فنی و مهندسی، تحقیق و طراحی ” می باشد. مشکل اساسی در فرایند تولید (به خصوص ایران) :

1 پایین آوردن بهای تمام شده تولید با حفظ کیفیت مورد نطر

2 باقی ماندن در بازار رقابتی کنونی با توجه به شرایط رقبا وشرایط و قیمت محصول تولیدی ما برای باقی ماندن در بازار جهانی است  .

هزینه یابی بر مبنای هدف یکی از راه های مدیریت هزینه است که درهدفش حل 2 مشکل ذکر شده در بالا می باشد . A target cost is the maximum amount of cost that can be incurred on a product and with it the firm can still earn the required profit margin from that product at a particular selling price. هزینه هدف، حداکثر مقدار از هزینه ای است که می تواند بر روی یک محصول متحمل شده و با آن شرکت هنوز می تواند به حاشیه سود مورد نیاز از آن محصول با قیمت فروش خاص دست یابد . اما در مرحله بعدی مساله موجود این است که :   فرآیند هزینه یابی هدف شامل ذهنیت ذاتی با توجه به این واقعیت که بسیاری از اطلاعات مورد استفاده مبهم وگنگ است. در منطق باینری ، یک گزاره یا درست است یا غلط است . یک مجموعه فازی مرزهای دقیق و محدودی ندارد ؛ تفاوت متعلق بودن و متعلق نبودن به این مجموعه مشخص نیست ، اما یک درجه از شایستگی وجود دارد. برای حل این مشکل و ساختن مدلی برای هزینه هدف کالای تولیدی که با توجه به ابهامات موجود قابل پیاده سازی باشد به سراغ منطق فازی می رویم .  هدف اصلی از منطق فازی ، ارائه مفاهیم استدلال تقریبی است. بوسیله منطق فازی قادر به ساختن مدلها و حل مسایلی هستیم که یک درجه قابل قبول در محدوده 0 تا 1 بدست می آید که به تصمیم گیری ما کمک می کند. در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد بسیاری از صاحبنظران معتقدند  که منطق فازی مساله جدیدی نیست و همان آمار و احتمالات است . دکتر لطف‏الله نبوی استاد منطق و روش تحقیق دانشگاه تربیت مدرس در جلسه نشست گروه علمی- تخصصی جامعه‌شناسی روش‌شناسی و روش‌های تحقیق اظهار کرد که با شکسته شدن منطق ارسطویی، هندسه اقلیدسی و فیزیک نیوتنی که زمانی تصور می‌شد تنها فضاهای حاکم بر جهان هستند، این موارد حذف نشدند بلکه به صورت تقریبی درآمدند. اما به نظر وی  انعطاف پذیری بیش از حد فازی می تواند دلیل تراشی و موجه جلوه دهی در اعمال برنامه ریزان و یا سیاست مداران مالی حیطه های مختلفی ایجاد نماید.. بنابراین در مقابل پرسش یا انتقاد از طرح و برنامه های خود ، توجیهات مختلفی را می شود بیان نمود.

 گروهی دیگراز کارشناسان نیز که بر روی منطق ارسطو (باینری ) تاکید دارند اعتقادشان کاستن این ابهام و پیشروی در جهت  دقت هرچه بیشتر در مدلها و نزدیک کردن خطای مدلها به صفر می باشد .  اما ارزش اطلاعات وابسته به توان اطلاعات در رفع ابهامات مربوط به حالات طبیعت و منافع حاصل از آن است. عدم توجه به موضوع ابهام و عدم صراحت در تکنیک‌های حسابداری مدیریت، راه های یافتن قیمت تمام شده و در نهایت گزارش‌های  تولید و حسابداری مالی، ممکن است منجر به کمرنگ شدن  نقش اطلاعات حسابداری در فرایند‌های تصمیم‌گیری شود .

 

چگونه و تحت چه مدلی تئوری مجموعه های فازی می تواند به مدیران برای بهبود طراحی محصول ، هزینه ها و رفع ابهامات آن طبق روش بهای تمام شده هدف کمک کند؟

 

1-4-اهمیت و ضرورت تحقیق

 

1 . ارائه مدل فازی هزینه برای هدف در مورد محصولات تولیدی می تواند به عنوان راه حلی باشدکه پردازش تصمیم گیری انسان را مدلسازی کرده و در شرایط مختلف میتوان در مورد 3 جز هزینه کل محصول بهتر تصمیم گرفت (البته نهی توان به هزینه بهینه دست یافت )

2 . در زمینه تولید از جهت مدلسازی و به خصوص اینکه مدلسازی از طریق منطق فازی و در شاخه هزینه یابی بر مبنای هدف باشد  تحقیقات زیادی انجام نگرفته .

3 .  در شرایط ابهام ممکن است سردر گمی موجود باعث گرفتن تصمیمات غلط شود این تحقیق یک متدولوژی برای فرایند هزینه یابی هدف پیشنهاد می کند که با مفاهیم منطق فازی در نظر گرفته شده و می تواند به مدیران برای بهبود طراحی محصول ، هزینه ها ، و اهداف و رفع ابهامات سیستم باینری  کمک میکند .

  1. ارائه پیشنهاداتی جهت جایگزینی روش های مرسوم که مبتنی بر منطق دودویی می باشد با منطق فازی می تواند یک ابزار مفید باشد که مسئولیت رسیدگی به ذهنیت و عدم قطعیت ذاتی در فرایندهای پیچیده ای از تصمیم گیری سازمان را دارا باشد .
  2. مبحث مدلسازی در شاخه های مختلف علوم از اولویت های پژوهشی است که درشاخه حسابداری در کشور ما کمتر نیز به آن پرداخته شده است .

 

1-5-اهداف  تحقیق

 

  • شناسایی ترکیب بهینه مواد خام با توجه به هزینه مجاز مورد نظر مطابق با نطر کارشناسان خبره
  • یافتن مدل منطق فازی به منظور بدست آوردن ترکیب اجزای هزینه کل محصول مطابق باهزینه هزینه مجاز مورد نظر برای محصول در بازارآن
  • یافتن مدلی در جهت کمک به تصمیم گیری اولیه سیاست گذاران وسهامدرانی که قصد سرمایه گذاری دراین پروژه را دارند یا مدیرکارخانه کانی کاو به منظوراصلاح روش تولید قبلی هدف اصلی : یافتن مدل منطق فازی برای محصول مورد نظر(داسکالکتور) به عنوان یک ابزار مفید برای پرداختن به ابهام در شرایط مختلف در جهت الگوبندی تصمیم گیری انسان برای رسیدن به هزینه هدف مورد نظر.

 

تعداد صفحه:112

قیمت : 37500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار میگیرد و  همچنین فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال می شود

پشتیبانی سایت :                 asa.goharii@gmail.com

سایت سبز فایل بزرگترین و جامع ترین سایت مرجع فروش و دانلود پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد می باشد. هزاران فایل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروپوزال ، پروژه دانشجویی و گزارش سمینار با فرمت word (پسوند doc یا docx) و قابل ویرایش با امکان دانلود رایگان دمو (فهرست و فصل اول همه پایان نامه ها در سایت به صورت رایگان در دسترس است تا کاملا با محتویات آن آشنا شوید) سایت سبز فایل امکان خرید پایان نامه را برای دانشجویان و محققان محترم برای استفاده در تحقیقات فراهم نموده است. برای پیدا کردن پایان نامه مورد نظرتان عبارت مورد نظر خودتان را در کادر زیر جستجو کنید:
در ضمن برای راحتی دسترسی ، عناوین همه فایل های مربوط به هر رشته را در یک صفحه گردآوری کره ایم. برای دسترسی به رشته مورد نظرتان از منوی بالای سایت وارد شوید.